30 czerwca 2015

Podróże #2 - Tajemniczy Trzęsacz

Hej! Jak tam na razie mijają wakacje? 
U mnie jest naprawdę świetnie - mam pełno czasu na czytanie i odwiedzanie ciekawych miejsc!
Aktualnie jestem w Pogorzelicy, w moim hotelu. Dzisiaj miałam ten zaszczyt i po raz już drugi pojechałam pociągiem do Trzęsacza. Kiedy ostatnio tam byłam miałam około ośmiu lat, więc nic z tamtej wizyty nie pamiętam. Tym razem dowiedziałam się kilka ciekawostek na ten temat, głównie o słynnych ruinach kościoła. 
Otóż, kościół wybudowano w 1250 lub 1270 r. Jeszcze w XIV w. znajdował się 2 km od morza! Jest w stylu gotyckim, jak pewnie sami zdążyliście zauważyć na zdjęciu poniżej. Jeszcze 1870 r. stał cały, ale po 20 latach ciężko go było choćby poznać. Ostanio został zniszczony (każdy wie o co chodzi) w 1994 r., więc w sumie, dość niedawno.
Ale dlaczego nazwałam to miejsce magicznym? Bo tak właśnie wyglądają klify w tym miejscu. Magicznie. Jaskółki Brzegówki mają gust, bo ten zagrożony w Polsce gatunek właśnie tutaj urządził sobie gniazda (tak, na klifach, zajrzyjcie na zdjęcie). Ogólnie klify mają 5-7 m.

<------  Pocztówka


A w Trzęsaczu byłam z kochaną Wiktorią z bloga ----> zwariowanajakone.blogspot.com
Zapraszam serdecznie!
Niedługo pojawi się też NOWA seria, spróbujcie zgadnąć jaka ;).
Może jak ktoś zgadnie, to postaram się o jakiś prezent ;).
OK, to już koniec. Jak zwykle, mam nadzieję, że post się spodobał!
Pa, cześć i żegnam!
(oraz zachęcam do komentowania)

28 komentarzy:

  1. Podoba ci się szablon? Oczywiście czy podoba ci się TWÓJ szablon

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkiego najlepszego i sukcesów w blogowaniu! ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkiego najlepszego, szczescia, radosci i tego by twoj blog stawal sie coraz lepszy i lepszy!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!!! :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkiego najlepszego ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin ;)
    Seria... Yyy... Ulubieńcy miesiąca, inspiracyjna... To za proste, z pewnością wymyśliłaś jakaś kreatywna serie ;)
    Ciekawe, nie wiedziałam, ze te jaskółki mieszkają właśnie tam. Na klifach byłam nie raz z klasa, co prawda nie tam, chyba, ale i tak:-piękne, piękne.
    Opowiastki Prawdziwe (klik)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :*
      Z serią niestety nie trafiłaś ;)
      Zajrzałam na bloga i nie pożałowałam - jest świetny! Obserwuję!

      Usuń
  8. Wszystkiego naj kochana!!! Chwila skąd wszyscy wiedzieli, że masz urodziny?
    :) ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Trochę spóźnione,ale Wszystkiego Najlepszego:)
    ciekawy post:)
    pozdrawiam i zapraszam do mnie:))

    http://caroline-caaroline.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. wszystkiego najlepszego! super blog, wygląd.

    OdpowiedzUsuń
  11. No bardzo ciekawy post ! Nie słyszałam o takiej miejscowości ma śmieszną nazwę ;)
    Zapraszam na mojego bloga --> Klik <--

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, młodszy brat wystraszony spytał się mnie, czy są tam trzęsienia ziemi :')
      Super blog, obserwuję ;)

      Usuń
  12. Miejscowości nie znam zupełnie ale nic dziwnego to strasznie daleko ode mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mieszkasz gdzieś gdzie wszędzie Ci daleko ;)?

      Usuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. świetny blog oerwuje i licze na to samo jeżeli się spodoba

    http://pantofelekkk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajny blog, zaraz zaobserwuję.
      Tylko popełniasz trochę błędów, mniejsza o to.

      Usuń